עיקול חשבון עו"ש ומשכורת (צד ג')

עיקול חשבון עו``ש ומשכורת (צד ג')

מבוא

אחת התחושות הקשות והפחות נעימות הן הידיעה המפתיעה כי כספים שבחשבון הבנק שלך מעוקלים או שהמשכורת לה ציפית מעוקלת אף היא. עיקול זה גורם לתחושת תסכול ופוגע קשות בסדר היום הכלכלי, שכן לא ניתן לשלם תשלומים שונים, לא ניתן לרכוש דברי מחייה, לא ניתן לשלם על על דלק והרשימה עוד ארוכה.

 

יתרה מזאת, אי היכולת לשלם תשלומים שוטפים וקבלת הלוואות שונות (בעקבות כך) כדי "לסגור את החודש", עלולים ליצור חובות חדשים ולהעמיק את התהום הכלכלית אף יותר. עיקולים אלו המוכרים גם כעיקולי צד ג' מוטלים מחוקים שונים אך עיקול הנובע מחוק ההוצאה לפועל הוא השכיח ביותר, ולעיתים רבות, המתסכל ביותר.

 

אך אל יאמר נואש, שכן ניתן להסיר עיקולים אלו תוך זמן קצר יחסית ובמגוון דרכים. הצעד הראשון במלאכה הוא להפסיק "לטאטא את הלכלוך מתחת לשטיח" ולהשכיל להבין שגם אם מדובר במספר רב של נושים, בחובות גבוהים מאוד ואף ישנים מאוד, הרי שכיום עומדים פתרונות אפקטיביים ויעילים באמצעותם ניתן להסיר העיקולים, לחזור לשגרת חיים כלכלית ובריאה ולטפל במחיקת החובות לצמיתות.

תוך כמה זמן ניתן להסיר עיקול צד ג'?

עיקול צד ג' ניתן להסיר תוך זמן קצר מאוד ולעיתים תוך 24 שעות.

 

האם ניתן להסיר את ההגבלה גם ללא כניסה להליכי פשיטת רגל?

בהחלט כן. מטרת העיקול הוא לתפוס כספים משום שחייב הזניח את חובותיו. ולכן, ככל והחייב יחל בהליכי פירעון החוב הרי שניתן יהיה לבטל את העיקולים בהוצאה לפועל אף ללא הליכי פשיטת רגל, ובכך להסיר את ההגבלה.

 

האם הסרת העיקול כרוכה בתשלום כספי?

ברוב המקרים, החייב יצטרך להוכיח את נכונותו להסדיר חובותיו באמצעות תשלום עבור פיגורי תשלומים או תשלומים עתידיים, ובכך להסיר את העיקול. עם זאת, תשלום זה ייקבע לרוב בהתאם ליכולותיו הכלכליות של החייב, ולא בהכרח ביחס לגובה החוב הקיים. 

 

כיצד ניתן להסיר את העיקול?

מלבד כניסה להליכי פשיטת רגל ניתן לבטל את העיקול תוך ניהול הליכי הוצאה לפועל. ברוב המקרים, הפעולה הרצויה והראשונה היא להצביע כי החייב הפסיק להזניח את חובותיו והוא מבקש להסדירם. זאת ניתן לעשות תוך בקשה לצו תשלומים וחקירת יכולת, הצעת הסדר או במקרה הצורך כניסה להגנת איחוד תיקים או הכרזת חייב כמוגבל באמצעים.

 

האם כניסה לאיחוד תיקים או הכרזת חייב כמוגבל באמצעים מבטלת העיקול?

הגנת איחוד תיקים והגנת חייב מוגבל באמצעים נועדה למנוע מצב של הליכי גבייה בעוד החייב אינו יכול לעמוד בהחזר החוב. ולכן, ברוב המקרים, יוסר עיקול צד ג' וכן הגבלות עונשיות על חייב שנכנס תחת הגנות אלו.

ליצירת קשר מלאו את הפרטים

ביטול הגבלת רישיון נהיגה

לפרטים נוספים

מחיקת חובות בהליך הוצאה לפועל

לפרטים נוספים

מחיקת חובות בהליך פשיטת רגל

לפרטים נוספים

הגנת איחוד תיקים בהוצאה לפועל

לפרטים נוספים

Call Now Button